tag:blogger.com,1999:blog-4072224562058024245.comments2022-03-24T09:54:10.670+02:00Νίκος ΚαραμπάσηςUnknownnoreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-4072224562058024245.post-60035780100967258352011-09-30T10:31:29.302+03:002011-09-30T10:31:29.302+03:00Greek men ή Ελληνες
Ας το ξανασκεφτουμε τωρα στα δ...Greek men ή Ελληνες<br />Ας το ξανασκεφτουμε τωρα στα δυσκολα...!!!SARINhttps://www.blogger.com/profile/16157715431809470234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4072224562058024245.post-84191204025014553242011-05-26T22:52:12.578+03:002011-05-26T22:52:12.578+03:00Την τελευταία δεκαετία η ενημέρωση έχει αλλάξει πρ...Την τελευταία δεκαετία η ενημέρωση έχει αλλάξει πρόσωπο. Οι εφημερίδες αργοπεθαίνουν, το ραδιόφωνο έχει προβλήματα ενώ η τηλεοπτική δημοσιογραφία έχει απαξιωθεί πλήρως από την πλειοψηφία των ελλήνων πολιτών. Το ίντερνετ είναι το μέσο που έχει πάρει τα σκήπτρα της ενημέρωσης. Παρά την «κιτρινίλα» αρκετών ιστοσελίδων, δεν θα ήταν υπερβολικό αν λέγαμε πως τα τελευταία τρία χρόνια έχει σημειωθεί ένα άλμα όσον αφορά την ποιότητα της δημοσιογραφίας. Αρκετοί νέοι σε ηλικία αλλά αξιόλογοι δημοσιογράφοι αναδύονται, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από ένα επαγγελματικό « πάθος» που έχει εκλείψει σε βετεράνους του χώρου.<br /><br />Υπάρχει, όμως, ένα πρόβλημα. Οι δημοσιογράφοι αυτοί δεν είναι δημοσιογράφοι. Το κράτος δεν τους αναγνωρίζει ασφαλιστικά και η ΕΣΗΕΑ δεν τους καλύπτει συνδικαλιστικά. Η Ένωση Συντακτών δεν αναγνωρίζει τους δημοσιογράφους του διαδικτύου ως δημοσιογράφους αφού για εκείνους, όσοι εργάζονται στο ίντερνετ είναι υπάλληλοι γραφείου. Κάνουν ακριβώς την ίδια εργασία με συναδέλφους τους στα έντυπα ή στη τηλεόραση αλλά σε εργασιακό επίπεδο δεν έχουν απολύτως καμία σχέση. Για να γίνει κάποιος μέλος στην ΕΣΗΕΑ πρέπει:<br /><br />- ο εργαζόμενος να βρίσκεται επί μία τριετία σε μισθολόγιο ενός Μέσου, στα οποία δεν συμπεριλαμβάνεται το διαδίκτυο. Βέβαια, η πιθανότητα για έναν νέο δημοσιογράφο να μπει σε μισθολόγιο ενός από τα αναγνωρισμένα- από την ΕΣΗΕΑ- Μέσα είναι σχεδόν αδύνατο, με τις εφημερίδες και τα κανάλια να βάζουν λουκέτο το ένα μετά το άλλο και οι απολύσεις δημοσιογράφων να είναι καθημερινό φαινόμενο. Οπότε σχεδόν όλοι οι νέοι δημοσιογράφοι εργάζονται σε ένα Μέσο που για την ΕΣΗΕΑ δεν έχει καμία σχέση με τη δημοσιογραφία.<br /><br />- ο μισθός του εργαζομένου να αποδίδει κρατήσεις στα ασφαλιστικά ταμεία. Για να αποδίδεις κρατήσεις στα ταμεία πρέπει το μέσο που δουλεύεις να έχει αγγελιόσημο (το αγγελιόσημο πληρώνεται από τους διαφημιζόμενους στους διαφημιστές, οι οποίοι δίνουν αυτό το ποσό στο ασφαλιστικό ταμείο των εργαζομένων στο Τύπο̇). Στις διαφημίσεις του διαδικτύου, όμως, δεν υπάρχει αγγελιόσημο. Και, φυσικά, οι ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων δεν επιθυμούν μία σχετική κυβερνητική ρύθμιση που θα μείωνε τα έσοδα τους. Αξίζει να αναφερθεί ότι μία σχετική διάταξη επρόκειτο να ψηφιστεί από τη Βουλή αλλά τελευταία στιγμή η κυβέρνηση την πήρε πίσω.<br /><br />Η ΕΣΗΕΑ έχει εκλογές. Το προηγούμενο ΔΣ και η πλειοψηφία των παρατάξεων δεν ασχολήθηκε όσο έπρεπε με τα παραπάνω ζητήματα των δημοσιογράφων του διαδικτύου. Δεν εξάντλησε τη διαπραγματευτική της ισχύ, δεν πίεσε όσο έπρεπε την κυβέρνηση. Επίσης, σχεδόν κανείς δεν μίλησε για εργασιακά τους δικαιώματα. Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι στο ίντερνετ δουλεύουν για χρόνια σε καθεστώς «μαθητείας» χωρίς καν να αμείβονται, ενώ οι περισσότεροι που πληρώνονται είναι «μαύροι» εργαζόμενοι που δεν «εμφανίζονται» πουθενά ή δουλεύουν με μπλοκάκι. Οπότε όχι μόνο δεν αναγνωρίζονται ως δημοσιογράφοι αλλά ούτε καν ως εργαζόμενοι! Επίσης, αν λάβουμε υπόψη μας ότι δεν υπάρχει κανένα, στην ουσία, σωματείο που να μπορεί να εκπροσωπήσει αυτούς τους εργαζόμενους (έστω και πρωτοβάθμιο), περιγράφουμε μια εικόνα ενός κανονικού εργασιακού μεσαίωνα. Αυτή η κατάσταση, όμως, δεν εμποδίζει την ΕΣΗΕΑ στο να καλεί (και να απαιτεί μερικές φορές) τους εργαζόμενους να συμμετέχουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, αφήνοντας τους ακάλυπτους απέναντι στους εργοδότες και στο ενδεχόμενο απόλυσης.<br /> <br />Υποτίθεται πως η ΕΣΗΕΑ υφίσταται για να προστατεύει τα δικαιώματα των δημοσιογράφων ανεξαρτήτως του μέσου στο οποίο εργάζονται. Ας ελπίσουμε ότι το νέο ΔΣ της Ένωσης θα σταματήσει να λειτουργεί σαν μία κακή συντεχνία και θα ενδιαφερθεί, επιτέλους, για τους χιλιάδες νέους δημοσιογράφους που εργάζονται στο διαδίκτυο, οι οποίοι θα είναι και το μέλλον της δημοσιογραφίας σε αυτό τον τόπο.<br /><br />του Μόδεστου Σιώτου / www.protagon.gri-Reporterhttps://www.blogger.com/profile/15181097613018030186noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4072224562058024245.post-6302008656519451882011-05-23T22:53:38.070+03:002011-05-23T22:53:38.070+03:00καλο αγωνα και καλη προσωπικη επιτυχιακαλο αγωνα και καλη προσωπικη επιτυχιαjeanhttps://www.blogger.com/profile/07985590383029178936noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4072224562058024245.post-8960331631821762332011-05-23T21:47:00.714+03:002011-05-23T21:47:00.714+03:00Μια σειρά από ειδικότητες εργαζομένων στα ΜΜΕ περι...Μια σειρά από ειδικότητες εργαζομένων στα ΜΜΕ περιλαμβάνονται στη λίστα του υπουργείου Οικονομικών, με τα επαγγέλματα που “απελευθερώνονται” από τις 2 Ιουλίου. Πρόκειται για τα επάγγελματα των ηχοληπτών, εικονοληπτών, εφημεριδοπωλών, σκηνοθετών, σκηνογράφων-ενδυματολόγων, τεχνικών δικτύου εκπομπής, μίξης ήχου, ροής προγράμματος και των υπηρεσιών διαφήμισης.i-Reporterhttps://www.blogger.com/profile/15181097613018030186noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4072224562058024245.post-62591785991372892642011-05-22T13:52:04.411+03:002011-05-22T13:52:04.411+03:00Από το “Π” που κυκλοφορεί σήμερα
Μιλάνε για “ενό...Από το “Π” που κυκλοφορεί σήμερα <br /><br />Μιλάνε για “ενότητα”, “αξιοπρέπεια”, “μεταρρύθμιση”, “δημοσιογραφία”, αλλά χρήσιμο θα ήταν να μιλήσουν και για : Το μαύρο χρήμα στα ΜΜΕ. **Τη χρηματοδότηση των ΜΜΕ από τις τράπεζες. Σε ποια ΜΜΕ και με ποιους όρους. **Τα χρήματα από τις κρατικές διαφημίσεις. Πόσα επί κυβέρνησης ΝΔ και πόσα επί ΠΑΣΟΚ. **Τα πειρατικά έντυπα που ζουν από αντιγραφές ισολογισμούς και εκβιασμούς.** Για το αγγελιόσημο που επιτρέπει πρωτίστως στους εκδότες να μην καταβάλλουν εισφορές. **Για τις “πυραμίδες” στην τριγωνική σχέση media-διαφημιστικών- διαφημιζόμενων . Για τις απαιτήσεις των πελατών , όταν βάζουν διαφήμιση. ** Για τα ποσά της διαφήμισης που χάνονται σε διαδικασίες διαμεσολάβησης. ** Για το καθεστώς λειτουργίας των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών , χωρίς άδειες, σε καθεστώς ομηρίας και συνεννόησης με την εκάστοτε κυβέρνηση. Για την καταβολή ελάχιστου τέλους χρήσης συχνοτήτων και μόνο από τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας, χωρίς να υπάρχει κανένα όφελος για τους εργαζόμενους, από τη στιγμή που οι απολύσεις συνεχίζονται κανονικά. ** Για το στρατό των δημοσιογράφων στο δημόσιο. Ποιοι, με πόσες δουλειές και με ποιους όρους. **Τη μαύρη εργασία στα ΜΜΕ. **Για τις απειλές και τους εκβιασμούς των διευθυντικών στελεχών.** Για το γεγονός πως οι δημοσιογράφοι στο Internet είναι ανασφάλιστοι. **Για το χαμηλό επίπεδο των δημοσιογράφων που προωθείται ως «ανάχωμα» σε όσους διεκδικούν δικαιώματα και είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. **Για την απόκρυψη ειδήσεων που αφορούν την παράνομη δράση δημοσιογράφων **Για το καθεστώς λειτουργίας των εκβιαστικών blogs και την ασυλία που απολαμβάνουν. **Για την απίστευτη κλοπή κειμένων από τις εφημερίδες στο Internet, αλλά και από το copy paste αγγλικών άρθρων. Για τα δώρα των εταιρειών στους δημοσιογράφους. ** Για τα ποσά που σπαταλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια στην ιδιωτική τηλεόραση σε υπέρογκες αμοιβές δημοσιογράφων. Ομοίως για την ΕΡΤ. ** Για το σύστημα προσλήψεων δημοσιογράφων στην κρατική ραδιοτηλεόραση. Γι ΄αυτό το χαμηλό επίπεδο της ελληνικής τηλεόρασης. Για τα σοβαρά κρούσματα παραβίασης της δεοντολογίας από τους δημοσιογράφους.** Για εκείνους που έχοντας όλα αυτά τα χρόνια την ευθύνη λειτουργίας των Μέσων, όχι απλώς δεν έχουν ζητήσει συγγνώμη, αλλά έχουν και την «πρόνοια» να ποδηγετήσουν τις εξελίξεις. **Για όλα αυτά που ανάγκασαν την κοινωνία να μας θεωρεί αναξιόπιστους. ** Για όλα αυτά που μας έφεραν ως εδώ. ** Και τα χειρότερα έρχονται. Καλή ψήφο.i-Reporterhttps://www.blogger.com/profile/15181097613018030186noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4072224562058024245.post-4192643075590442282011-05-21T21:35:24.825+03:002011-05-21T21:35:24.825+03:00Συντάκτης: Κώστας Βαξεβάνης
Υπάρχει μια δημοσιογ...Συντάκτης: Κώστας Βαξεβάνης <br /><br />Υπάρχει μια δημοσιογραφία που δεν είναι ούτε μάχιμη,ούτε κατευθυνόμενη. Δεν μπορείς να την κατηγορήσεις πως τα παίρνει, αλλά ούτε πως ματώνει για όσα πρέπει να ματώνει η δημοσιογραφία. Είναι κάτι σαν τις ομιλίες του κυρίου Βενιζέλου. Σαγηνευτικές, με ροή, σε στρέφουν στον θαυμασμό, αλλά σχεδόν ποτέ δεν καταλαβαίνεις γιατί έγιναν και τι ήθελαν να πουν. Είναι ένα είδος εξωτικής δημοσιογραφίας<br /> <br />Σε αυτή την δημοσιογραφία, η Ελλάδα δεν πονάει,δεν έχει παραδοθεί στη διαφθορά, δεν είναι θύμα χρόνιων πολιτικών και ανέντιμων πολιτικών, αλλά παραπέει ανάμεσα σε αόριστες ευθύνες λόγω έλλειψης κυρίως ενός πολιτικού σαβουάρ βιβρ που αν υπήρχε θα ήταν θαυματουργό. Σε αυτή τη δημοσιογραφία η κοινωνία και οι ανάγκες της, αντικαθίσταται από μια κοινωνική ευαισθησία που δεν έχει και κυρίως δεν ζητά ευθύνες.<br /> <br />Στο επίκεντρο αυτής της δημοσιογραφίας είναι όλα τα άσχημα φαινόμενα και οι συμπεριφορές αρκεί να μην χρειαστεί κάποιος, με όνομα και διεύθυνση, να φταίει. Αυτή η δημοσιογραφία στρέφει το βλέμμα στη διαφορετικότητα, στις καταπιεσμένες ομάδες, στο περιθώριο, έχοντας συμφωνήσει με τον εαυτό της, πως είναι ο ιεραπόστολος της καταπιεσμένης Ελλάδας. Μέχρι εκεί όμως. Δεν θα σταυρωθεί ποτέ. Και βέβαια δεν θα σταυρώσει κανένα.<br /> <br />Είναι μια δημοσιογραφία που αποτελεί την άλλη όψη του λαικισμού. Ίσως δεν παίζει τόσο με τα ένστικτα, αλλά πάιζει εξίσου με το συναίσθημα. Αγιοποιώντας πάντα τον εαυτό της<br /> <br />Υπάρχει μια δημοσιογραφία που είναι αποδεκτή και από αυτούς που φταίνε και από αυτούς που δεν φταίνε. Και τα έχει με όλους καλά γιατί δεν ενόχλησε ποτέ κανένα. Συμπορεύεται με την εξουσία, δημιουργώντας πάντα την εντύπωση πως το κάνει από την μεγάλη της ανάγκη να την ελέγχει.<br /> <br />Υπάρχει μια ναρκισσιστική δημοσιογραφία, που αυτοθαυμάζεται, που αυτοικανοποιείται αλλά δεν αυτοχρηματοδοτείται. Έχει πάντα σπόνσορα.<br /> <br />Είναι η δημοσιογραφία που φταίει εξίσου με την πουλημένη δημοσιογραφία για την κατάντια μας. Δεν είναι life style,αλλά εκπροσωπεί το life style της ιδεολογιας, της αναζήτησης και του προβληματισμού.<br /> <br />Δεν είναι άξεστη, δεν είναι τραχιά, δεν είναι ενοχλητική. Είναι παντός καιρού και έχει μόνο φίλους. Ενας φίλος μου την αποκαλεί bi-δημοσιογραφία. Νομίζω πως της πάει ο χαρακτηρισμός εξωτική.Γεμάτη με δημοσιογράφους που κάνουν τις πάπιες.i-Reporterhttps://www.blogger.com/profile/15181097613018030186noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4072224562058024245.post-82928141107419605372011-05-03T08:23:46.402+03:002011-05-03T08:23:46.402+03:00Ευχαριστώ. Επίσης.Ευχαριστώ. Επίσης.i-Reporterhttps://www.blogger.com/profile/15181097613018030186noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4072224562058024245.post-74652100107373735472011-02-16T09:56:03.770+02:002011-02-16T09:56:03.770+02:00Αγαπητέ Νίκο,
έχω μία απορία για την σχέση που έχε...Αγαπητέ Νίκο,<br />έχω μία απορία για την σχέση που έχει το θέμα με τον αγαπητό κύριο της φωτογραφίας,<br />Αυτό το θεϊκο ύφος προέρχεται<br />α) από τα κυβικά οίνου αμφιβόλου ποιότητας που έχει καταναλώσει????<br />β) από το καταπληκτικό "χαρμάνι" που απολαμβάνει???<br />γ) από την αναπόληση της προσπάθειας για το ΑΧ ??<br /><br />Να είσαι καλά <br />παλιός "εστιακός"tzantogriahttps://www.blogger.com/profile/01899242609109296634noreply@blogger.com