»Επιστροφή στο i-Reporter

Τ' αγνά μας εθνικόπουλα, ορκισμένα
τον άγιον όρκο των αρχαίων εφήβων,
γράφουν στην πλάκα των τουφεκισμένων
από τους Γερμανούς: «Καλά σας κάναν!»


Μισόν αιώνα πάλευα κι απάνου για λευτεριά δικιά μου και των άλλων, κι όλο πιότερο μ' έπνιγεν ο βρόχος, κι οι γενναίοι, που με πνίγανε, πιο δούλοι.

Mε μπούκωναν μωρό «Μεγάλη Ιδέα»
κρύβοντάς μου τον πιο αιμοβόρο οχτρό μου:
να' μαι του ξένου ο πάτος, να μισώ
και να καταφρονώ τ' ανόσιο πλήθος.
Τα σκολειά μου τα κλείνανε τα μάτια.
Μου τ' άνοιγαν η ζούγκλα των Ολίγων
και τα «καταραμένα» τα βιβλία.
Κι ολάνοιχτ' απομείναν ως το τέλος.

...στο δέκατο όγδοο από τα Επιγράμματα, διαβάζουμε:

Με πάθος την αλήθεια φανερώνω,
μα ποιος μ' ακούει; Κάτι άγουρα παιδιά.

Και τούτη τη φορά τ' άγουρα παιδιά θα συνεχίσουν μοναχά τους το τραγούδι του ποιητή μας;

1979, Κώστας Βάρναλης, Οργή Λαού

0 σχόλια »

Δημοσίευση σχολίου

»Επιστροφή στο i-Reporter